F.d. elev gjorde min dag, mötet igår värmde idag också!

Ok, det har snöat och varit kallt idag, men mötet med en f.d. elev  värmde inifrån hela dagen idag också, jag hade henne i 1:an och 2:an för rätt länge sedan nu.
 
- Du är fortfarande den bästa lärare jag har haft, sa hon när vi möttes helt apropå igår och bytte några ord.
 
Hon gick ut gymnasiet för något år sedan och har alltså hunnit ha många lärare så det värmde inombords att få de vänliga orden. Roligt att hon själv vill bli lärare också.
 
Sen fattar jag att alla elever jag har haft som lärare genom åren inte upplever det så, man får vara realist. ""You cant win them all!!"  Hon kom i alla fall  ihåg att vi pratade lite tyska rutinmässigt en del av året och mindes fortfarande några ord. ;-))  Hon kom också ihåg att det var klassisk musik varje dag några minuter för att samla ihop tankarna efter långrasten. Jag trodde, och tror fortfarande, på musikens magi. Kul att bli påmind, det är som sagt några år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback