Esters café idag torsdag

Nu börjar det bli lite mer öppet på Esters café,  vid  E 18  i Långserud, efter vintervilan. Torsdag till söndag 11.00 - 16.00.  Vi hängde på låset idag för att få lunch.
 
 
 
Mina förväntningar var måttliga på kalvstek med svartvinbärssås och potatisgratäng. Men det var kanongott, mycket smak och tunna skivor av köttet vilket är en förutsättning för min aptit.
 
Vi mumsade i oss en god bakelse också till kaffet. Det fick bli efterrätt Jag äter förstås överdelen bara av marängsmet och vanlij.
 
Mycket nytt var det i interiörbutiken på övervåningen. Kul att kolla på. Fina arrangemang.
 
Blått vackert porslin och stolarna skulle jag gärna köpa om jag behövde stolar. De är så fina och kostar bara nåt på 800 kr.
 
Mer snyggt porslin
 
Besök på Esters rekommenderas!
 
Sen åkte vi vidare  till Nysäters Hem o Antik. Mer om det besöket senare.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det är verkligen trevligt när allt som varit i vinterdvala sakta reser sig och öppnar upp inför den ljusa årstiden! Det ser verkligen mysigt ut hos Ester!

Postat av: znogge

Mmmm... så gott det såg ut!

2017-03-03 @ 20:29:44
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback