Packmopedsturnén 2017 - kanonbra!

Vi såg Packmopedsturnén här  i Sillerud igår kväll och det var absolut en av de bästa upplagorna genom åren. Gissar att det var minst 500 i publiken. Detta är en årlig tillställning som Göran Samuelsson håller i och han själv är förstås en av höjdpunkterna med sin musik och sitt berättande. Det är olika artister varje år. Konserturnén går i Värmland. Det är ett hårt tempo med en spelning per dag i en dryg vecka. Idag fredag är det Arvika och sedan Västra Ämtervik. Deltagarna åker verkligen rent fysiskt på varsin packmoped mellan spelställena och de är inte av allra senaste modell. En reparatör med full utrustning finns med i gänget och han fixar det mesta som brukar krångla. 
Mina favvo i det här gänget är Göran S förstås som alltid gör det här bra. Forumet passar liksom honom. Några av hans låtar är klassiker på Packmopeden, t.ex. extranumret med rappen Båtlåt. Min kamera hade slut i batteriet när han kom fram till den, men Roland filmade med mobilen, hoppas det blev nåt så jag kan lägga ut senare. Peter Carlsson gjorde allt bra både vad gäller musiken och berättandet. Jag har aldrig hört talas om honom förut men nu ska jag hålla koll på honom. Han har tydligen uppträtt med något som heter Blå grodorna, bl.a. på Scalateatern i Stockholm. Ett par av våra vänner kände till honom och berömde översvallande. På min facebook har jag klipp  från Göran S.. Nordmans Vandraren är en klassiker som alltid är njutbar. Där jag satt så blev annars kombon nyckelharpa och Nordmans speciella röst skärande högt så jag fick hålla för öronen lite, men det berodde alltså inte på att hans framträdande var dåligt utan på tekniken.
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa

Peter Carlsson är från Falun och hans far bodde närmaste granne med mig då döttrarna var små :)
Han är väldigt "jordnära" Peter och jag gillar honom och De blå Grodorna!
Ha dé!

Svar: Roligt att upptäcka nya duktiga artister. Och Peter passar perfekt ihop med Göran Samuelsson.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback