Plocka undan blir det idag!

Och det är inte alls fel, det fyller ett terapeutiskt syfte att hålla på med det och så  tvätt när man är lite nedstämd och saknar barn och barnbarn. Tvätten borde jag bli klar med idag. Det blir ju så där 9 omgångar sängkläder och minst lika många par handdukar för dusch och tvätt, tar ett par dagar att beta av, men som sagt absolut värt det lilla besväret för att få ha dem här.
 
Roland är sjuk. Det sker inte så ofta och flög på honom plötsligt på Nyängens värdshus nyårsdagen när vi skjutsade Stockholmsfamiljen till Karlstadståget. Han trodde det var någon allergireaktion som skulle gå över, men det har accelererat till feber, ont i kroppen, ont i huvudet och ond djup hosta. Märkligt!  Verkar vara årets influensa, så vi får se när det bryter ut på mig. Bara jag hinner tvätta färdigt, göra rent en barnvagn och röja ur kylskåpet så kan jag lägga mig sen och vara sjuk. Nu är ju vinterns roligaste över och vardagen tar vid.
 
Roland lägger sig inte när han är sjuk. Han har varit ute varje dag och gjort nåt, bl.a. släppt hund och varit med en stund för att sen lägga sig ner och följa jakten  på pejlen inne och så gå ut igen ett tag osv, osv. Igår sköt han nästan en hare för Jazz på det viset. Vi bor ju i jaktmarken så det funkar. Men det är synd att det inte gick att ta med barnbarnen mer på fyrhulingsturer och skogsupplevelser nu på slutet av deras besök. Dåligt med ork och lite rädd att smitta dem också. Tyvärr har vi också fått tacka nej till en inbjudan på trettondagen. Trist för det var en bjudning vi verkligen sett fram emot, hos goda vänner som vi inte kan träffa så ofta.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas att ni får möjlighet att plocka fram leksakerna snart igen. Vilken otur med influensan. Hoppas du slipper smittan i alla fall. Jag tycker att Roland ska unna sig lite vila för influensa kan ställa till det och ta sin tid...

Svar: Jag skulle också gärna se att han gick ner i varv när han är sjuk men det är inte förhandlingsbart! ;- ))
Inga Magnusson

Postat av: Pillan

Lite Alfons Åberg varning där. Jag ska bara......
Sen kan jag bli sjuk, ha ha ha....
Hoppas du fått tillräckligt med virus duschar genom åren på din arbetsplats att du klarar dig från sjukdom.

Svar: Har jag tur så är det svininfluensa han har fått och den verkar jag vara immun emot. Hade 6 barn i min klass + Ingrid H assistent som diagonstiserat hade den och jag slapp. Vi gamlingar lär ju ha haft sjukdomen i tidig ålder. Hann nästan dagens beting! ;- ))
Inga Magnusson

2017-01-04 @ 19:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback