Oavgjort just nu mellan mig och den tjuvaktiga ekorren!

Jag hängde ut talgbollar vid fågelmatningen, men upptäckte att ekorren stal hela bollarna och drog iväg med dem. Då försökte jag överlista honom genom att sticka ståltråd genom talgbollarna och hänga upp dem så. Det funkade första dagen och småfåglarna kunde äta i lugn och ro. Men igår fick jag se att ekorren hade suttit bredvid talgbollarna, gnagt hål på nätet runt dem och tagit dem  med sig.
 
Så här hade jag ju hängt upp dem först, ekorren kunde alltså sitta ovanför och tugga sönder nätet runt bollarna
 
Nu ska jag i alla fall överlista honom! Jag har hängt talgbollarna i svaga trädgrenar. Då kommer han inte åt dem utan drattar ner på gräsmattan om han försöket. Har jag tänkt mig. Vi får se imorgon om han lyckas lösa det här dilemmat också. ;- ))
 
Jag spejade ut ibland under dagen för att se hur det gick. Men ekorren syntes inte till. Däremot en massa småfåglar och den här lite större varianten, en hackspett.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Må bästa kvinna vinna ;-)

Trevlig lördag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback