Jag har fått naglar!

Klart att jag alltid har haft naglar men inte mycket till liksom. De har varit som genomskinliga blad, matta, vikbara och nedslitna av sig själva. Jag har inte behövt klippa dem ens. På den tiden jag var ung och  försökte bli vacker ;- ))  gick det aldrig att måla dem, färgen bara flagade av. Men nu har miraklet plötsligt skett, jag har fått naglar som är hårda så jag kan knäppa med dem, lite blanka, med vit färg längst upp och idag blev det premiärklippning för de växer rätt fort.
 
Gissar att detta beror på att jag tagit D-vitamin ordentligt några veckor nu, betydligt  högre dos än tidigare vintrar och  mer regelbundet. Det ska ju vara bra för att hålla humöret uppe även under den mörka årstiden, men bieffekten med naglarna hade jag inte anat innan. Antagligen har jag levt med D-vitaminbrist hela livet.  Jag kör med 20 mikrogram per dag, tror det är rekommenderat kosttillskott  Det måste vara förklaringen för det är enda skillnaden i kosthållningen.

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis till naglarna! Vitaminerna gav uppenbarligen resultat :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback