Ibland lönar sig kvalitet ...

.... fast inte alltid, det vet jag. De här skogshandskarna av märket Chevalier köpte jag för rätt många år sedan i en jaktbutik i industriområde söder om  Örebro. Minns precis hur det var. Jag provade länge och väl och gillade dem. Tog dem med till kassan, de slogs in och jag  skulle betala. Priset blev  en chock, minns inte exakt hur mycket men i storleksordningen 400kr - 500 kr! Mycket pengar idag och ännu mer då. Men jag lyckades inte trassla mig ur situationen. Kunde inte i brådrasket komma på hur jag skulle förklara att jag inte hade råd med dem. Skämmigt var det ju. Så jag bet i det sura äpplet, tog ett djupt tag i plånboken (man hade det då) , betalade och gick ut.
 
Men idag är jag tacksam för det. Det är de bästa handskar jag har ägt någon gång. Jag har använt dem otroligt mycket, aldrig varit rädd om dem i skogen, de har varit utsatta för smuts och blöta.  Men är lika fina igen på något konstigt sätt. De är inte särskilt tjocka men jag fryser aldrig i dem. Skinnet har jag aldrig smörjt men det är mjukt och fint än.
 
Så ibland lönar sig kvalitet. De där pengarna jag betalade för länge sedan var en god investering. De ser ut att hålla i många år än. Jag har inte betalt från Chevalier för att skriva det här! ;- ))

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja handskar är ett svårt kapitel, oftast är dom inte varma, brukar köra med tumvantar men då fick man ett tips där då

2017-01-13 @ 11:06:23
Postat av: znogge

Vilken god investering du gjorde den där gången! Förmodligen har du tjänat in kostnaden flera gånger om!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback