Räven har tagit fågelmaten!!!

Så här idylliskt skulle de se ut framöver hade jag tänkt mig när vi hängt upp fågelmaten i metallspiraler, efter konstens alla regler. Ekorren skulle inte komma åt den. Roland strävade på bilden här nedan!
 
Men icke!!! En av fyra metallspiraler var kvar. De andra borta!! Och här kunde inte ekorren klättra upp och norpa dem.  Med lite spaning på plats så konstaterade vi att den här gången var det räven som  stulit talgbollarna och metallspiralerna. Jag försökte spåra honom för att hitta någon, men icke. Både räven och fågelmaten var borta. Maten hängde så lågt att han kom åt att hoppa opp och ta den. Nu får vi testa och hänga i buskaget brevid, det är lite högre kanske når han inte dit.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var mig allt en fräck rackare! Jag trodde inte att rävar brydde sig om fågelmat... Men mina kunskaper om vad rävar äter är lite vaga ;-)

Trevlig fredag!

Svar: Mina också tyvärr! ;- ))
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback