Vi matar småfåglarna

Det är en trivselfaktor att kunna se på fåglarna genom fönstret. Det är förstås mest blåmesar och talgoxar, men desto fler. De lär ju äta 44 % av sin kroppsvikt varje dag under vintertiden, så man förstår att de får ligga i med ätingen. Det är ju som om jag skulle sätta i mig nästan  30 kilo mat dagligen. ;- )) Förr satte vi opp fågelmaten i träd och hade nät under för att skydda från katter, men numera har vi inga katter i närheten så det behövs inte. Utekatter är inte så vanligt längre och ladugårdskatter finns inte heller eftersom det inte finns några ladugårdar med djur-  
 
 Idag så blir det städning för min del. Måste fixa till det efter mattläggarens insats. Nu finns inte längre någon legitim anledning att skjuta upp julstädningen ;-)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag behöver också ta krafttag med städningen men frågan är om jag inte väntar lite och tar det i nästa vecka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback