Himla god fiskrätt!

Jag bjöds på den hos bror o svägerska. Sen lagade jag den till Roland och han tyckte också om den. Jag lägger ut den här så jag får receptet bevarat. 
 
2 bitar torskrygg
2 bitar lax
6 msk hummerfond
4 dl creme fraiche
1 dl hackad dill
ärtor eller sugarsnaps eller sockerärtor
kräftstjärtar / räkor valfri mängd
 
Koka upp såsen med fond, creme fraiche, dill, pepparmix och ärtor. Lägg i fisken skuren i småbitar. Om man vill vara lättvindig så finns färdigskurna fiskbitar att köpa. Låt sjuda 8 minuter. Lägg i räkor / kräftstjärtar och ärtor. Låt bli varmt. 
 
Servera med potatis och morötter. Man kan också ha morötter i själva fiskrätten men jag hade bredvid. Den här omgången räckte till två måltider åt oss, fast lite knappt blev det.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så gott det låter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback