Favvoglöggar! Och lite agenda!

Dufvenkrok har varit en favorit sedan den dök upp på marknaden. Vi har köpt den varje jul. Nu har vi fått en ny favvo, Vintra. Vintra bygger på Dufvenkrok med fyllig smak och en liten hint av choklad.  Båda  glöggarna har skapats av vår vän Michael Z. Dufvenkrok smakade han och familjen fram hemma i köket, han och hustrun smakade och barnen fick lukta tills det blev godkänt. Den har varit en försäljningssuccé. Nu finns också Vintra på plats och den är jättegod. Kanske ett strå vassare än Dufvenkrok. Den finns på många systembolag i sortimentet men kan också vara beställningsvara. Michael o hans familj bor i Göteborg men har en  egendom med gammalt fint  hus i Tegen i Sillerud. Vi ses rätt ofta  i samband med jakt och med  Rolands jobb. 
 
Jag hade ju ambitionen att idag  hinna hänga upp nåt som har med advent att göra. Men det blev ingen tid över till det. Inte så konstigt kanske eftersom jag egentligen inte gillar det här med pyssel och pynt! Lätt att prioritera bort. Men imorgon måste jag  skärpa mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback