Oinbjudna gäster!

Lite i taget putsar jag fönster nu och framöver. Jag tar ett eller två per dag när vädret är gynnsamt.  Det räcker, jag har ju tid på mig numera, behöver inte jäkta. 
 
Norrfönstret är varje år lika äckligt. Fattar inte varför just där finns larver inbyggda i en sträng av lera? Och bara det fönstret, inte de andra!  På bilden är de ju lite förstorade men i alla fall....! Det är bara att skrapa leran och klämma ihjäl inkräktarna. Jag vet egentligen inte vad det är för djur som gör det här men i år så tog jag några lite speciella spindlar i det här fönstret också. Det kan vara deras barnkammare förstås. Fast larverna är i så fall nästan lika stora som spindlarna själva. 
 
Så här ser spindlarna ut i närbild. De är i verkligheten någon centimeter stora.

Kommentarer
Postat av: Znogge

har ingen aning men trevliga ser de inte ut...

Svar: De är inte så jättestora, jag har dragit upp storleken på bilden, någon centimeter. Trevliga är de inte!
Inga Magnusson

Postat av: Veiken

Lite läbbigt kan man tycka. Finns det ingen möjlighet att spraya på ättika lite då och då, Kanske håller det larverna på avstånd!

Svar: Kan vara värt ett försök! Tack för tips!
Inga Magnusson

2017-08-30 @ 21:08:18
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback