Mesta tvätten!

Inte tvättat på tre veckor och jag lovar, detta är värsta tvättberget någonsin i den här tvättstugan! Det mesta är lorttvätt men det finns med några nya lakan, som fått ersätta gamla utslitna. Jag envisas med att tvätta nyinköpta lakan och kläder. Inbillar mig att de är fulla med apreture (stavningen?) när man får hem dem, kemiska ämnen som ska bort. Det kommer att ta ett par dagar men sen är det fixat. Med full fyr i pannan blir det varmt och bra tork här på linorna.  Och egentligen gillar jag att tvätta, gör hellre det än städar till exempel. Så jag ska inte gnälla. Och numera har jag ju all tid i världen till sånt här, behöver inte jäkta för att hinna klart inom en viss tid. Det har sina fördelar att vara pensionär. Jag letar efter dom ;- )) 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Skönt att kunna ta det i sin egen tid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback