Är väl ingen bärfis?

Jag plockade hallon i förrgår och undrade efteråt om bärfisar fanns för jag hittade ingen trots spaning.. Jag har sedan dess fått bilder på bärfisar av läsare som försäkrar att de finns på riktigt. Den här följde med in efter dagens skörd men han ser lite väl tanig ut för att kvalificera sig som bärfis.Det är nog något annat djur och vi smakade inte. De enda djur jag hittade bland dagens hallon ute i buskarna var en pytteliten mask, ett par spindlar, en minisnigel  och en slö fluga. 
 
Märkte att jag stod och plockade på samma kvistar som i förrgår. Det har helt enkelt mognat fler på bara två dagar och det går fort med  lite solsken och värme. Hallonen  är små pga torkan men goda, mycket smakrika. Idag åt vi dem med vaniljglass från Wermlandsmejerier och en skiva honungsmelon. 
 
I kväll ska vi en sväng till hembygdsgården i Svensbyn. Roland vill äta motta eller môrske eller vad det heter. Inte min grej. Och så ska vi se filmen om Sillerud som visas där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback