ICA-Sillerud!

 
Nästan i alla fall. Det här är Ica Sillerud när huset var järnvägsstation för rätt länge sedan. Banan gick mellan Åmål och Årjäng ungefär 1928 - 1954  Bilden hänger på Ica Sillerud nu. Butiken lät Rikard bygga som en påbyggnad på stationshusets vänstra sida.  
 
"Ja det var mycket riktigt både postkontor och bank.Posten till vänster på nedervåningen och banken till höger.Posten i Sillerud stängde 1973 och Wermlandsbanken, var faktiskt öppen ända till jag öppnade butiken mars1989 ,fastän bara på torsdagar och den sista tiden jobbade Marianne " på sann" där innan stängning.Efter att banken stängde tog jag över bankservicen i några år , då som Gotabank, som sedan blev Nordbanken, som sedan blev Nordea.Posten öppnade jag åter i Svensbyn i april 2010 efter att postservicen varit stängd i Sillerud i 37 år. Lite kuriosa
Med vänlig hälsning, Rikard"
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Postkontor var det när jag gick i skolan, kunde gå in där med min bankbok och nån krona och få den insatt på min bankbok på PK banken

Svar: Ok, det har förändrats. Bankkontor var det när jag flyttade till Sillerud1973, Nordea, fast det hetter Värmlandsbanken då och ovanpå var det en lägenhet
Inga Magnusson

2017-04-29 @ 23:04:08
Postat av: Lena

Ja wermlandsbanken kanske det var för detta borde ha varit ca 70-74

2017-04-30 @ 07:29:29
Postat av: Rikard Ohlon

Ja det var mycket riktigt både postkontor och bank.Posten till vänster på nedervåningen och banken till höger.Posten i Sillerud stängde 1973 och Wermlandsbanken, var faktiskt öppen ända till jag öppnade butiken mars1989 ,fastän bara på torsdagar och den sista tiden jobbade Marianne " på sann" där innan stängning.Efter att banken stängde tog jag över bankservicen i några år , då som Gotabank, som sedan blev Nordbanken, som sedan blev Nordea.Posten öppnade jag åter i Svensbyn i april 2010 efter att postservicen varit stängd i Sillerud i 37 år. Lite kuriosa
Med vänlig hälsning, Rikard

Svar: Tack Rikard för kompletterande info! Idag känns det lyxigt att det fanns ett bankkontor och postkontor i lilla Sillerud. Nu försvinner den här servicen nästan helt, även från större orter.
Inga Magnusson

2017-04-30 @ 23:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback