Filar på kyckling i ugn gör jag!

Det är ju en maträtt jag inte gett mig på förut men testade första gången under påskhelgen. Jag gjorde ett nytt pröve igår kväll och varierade lite med mer St Augurost i såsen och lite äpple i också. Det var nog helt ok. Bra att inte ha såsen på kycklingen i ugnen utan ha den bredvid. Desserten blev stekta dadlar istället för fikon och det var acceptabelt fast skalen är lite tjockare. Dukade med Taizémuggarna, de är från klostret med samma namn i Frankrike, uppskattad gåva från dotter som varit där ett par gånger. Goda att dricka ur.
 
Trevlig kväll hade vi med goda vänner i alla fall. Det blev mycket USA-reseprat och koll på film från Rolands resa. Men med skammens rodnad på kinderna erkänner jag att vi glömde bjuda på kaffe som avslut. Och ingen av gästerna sa nåt heller. Vi bara babblade på liksom. Hoppas de hade sagt ifrån om de var jätte-kaffesugna.

Kommentarer
Postat av: znogge

Kaffe är överskattat när man jämför med trevligt sällskap :D

Trevlig kväll!

Svar: Ha ha... hoppas det var så!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback