Som ett bombnedslag i köket...

... blir det när jag ska vara präktig och laga mycket mat på en gång! Fast jag vet att det finns de som kan göra det här på ett bättre sätt; man plockar undan vartefter, sköljer och använder flera gånger, stoppar in i diskmaskinen osv. Men här blir det alltså väldigt rörigt efter en stund.
 
Själva matlagningen idag tog bara ett par timmar men sen är det ju som sagt resten då-
 
Det blev i alla fall bortåt 40 portioner räknade jag ut av älggrytabas  med mycket svamp (hela gårdagens skörd fick gå med!) ,  pepparrotskött, buljong till soppor, pannbiffar, köttfärsfräsbas som blir köttfärsås / köttfärssoppa/ varma smörgåsar eller nåt annat, och den där grejen i mitten med det något ekivoka utseendet ;-))  är alltså en saltrulle av älgkalv (pålägg i tunna skivor)
 
Rekordvärmedag har vi idag. Det har varit runt 20 i skuggan ute och nu vid 7-tiden på kvällen är det 19 grader med mer i solen. Jag ska gå ut och gå nu men inte i skogen hos älgflugorna.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Men desto mindre tid att lägga på matlagning framöver! Alltid något ;-)

Postat av: TantGlad

Haha....bombnedslag....lite som mig då. Det ser förjävligt ut i köket när jag lagar mat .

Bra jobbat.
Ha en jättefin dag i höstvärmen. 20 hos mig igår.
Kramkram.

2016-09-14 @ 04:51:21
URL: http://tantglad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback