Mest lästa inlägg .....

... på min blogg  under gångna veckan får jag statistik på. Häpnar lite över att den här kommer upp som nr två:
 
http://inga.blogg.se/2010/january/foreningen-svartrattans-vanner.html
 
Den har jag skrivit men för rätt länge sedan, år  2007. Den är ett försök till ironi över den svenska vargpolitiken då. Vet inte hur folk hittar den texten på min blogg, den är ändå 9 år gammal! Men internets banor äro outgrundliga. Läser den nu med ett fnissande och igenkännande. Visst är det ungefär så här absurt fortfarande, särskilt i ljuset av att man anställer skyddsjakt på Södermalm på en grävling som dödat en katt, när en djurägare i Värmland nyligen mist 46 får till varg utan att man får skyddsjaga.
 
Jag har ju en kategori på min blogg som heter Rovdjur och naturdiktatur. Den kom till för rätt många år sedan och tyvärr har det funnits anledning att fylla på den då och då. Gissar att nästa gång blir i samband med länsstyrelsernas beslut om säsongens vargjakt. På det väntar vi spänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback