"Damma mig så jag kan se!"

Rut var inställd på städning när vi lämnade huset. När vi kom hem var inget städat och vi hittade en stillastående Rut så här på golvet med texten "Damma mig så jag kan se!"  på displayen.  Hon hade lyckats få en handduk över sig och kunde inte längre orientera i omgivningen. Nu bad hon om hjälp för att kunna fortsätta städa. Lite spöklikt är det med de där texterna som uppmanar till diverse åtgärder. Om man lyfter upp henne så står det "Sätt ner mig på golvet!". ;- )) Och så den där förmågan att hitta tillbaka till laddningsstationen från var som helst! Nästan lite mänskligt.

Kommentarer
Postat av: Maria Bleckberg

Vi brukar skoja här hemma om vår robotgräsklippares mänskliga drag när det kommer till samvaro. Så fort vi kommer ut och sätter oss eller ska greja med något så kommer han och ska klippa just där vi är. I början skojade vi om det men nu så...som du skriver, nästan lite mänskligt. Vi har verkligen testat och flytta oss och den följer efter. Nämnde det på jobbet och då var det någon som spontant bekräftade att deras robot gjorde likadant.

Svar: Ha ha... de här robotarna kanske är mänskligare än vi anar!!!
Inga Magnusson

2016-09-04 @ 17:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback