Fasaner såg vi igår kväll!!!

Precis när vi skull åka till kvällsätingen så kom fasaner ut vid vår brevlåda, gick tvärs över vägen, in på parkeringen framför bilen och bakom höstastrarna på tomten  Först kom tre tuppar och en höna, sen kom en höna till springande, just när vi svängde ut på vägen. Det kanske var fler med som vi inte såg.Men det finns i nuläget minst fem stycken, tre tuppar och två hönor. Tupparna har börjat få rätta färgerna. Från början var ju alla brungrå och lika, men nu ser man skillnad på tuppar och hönor. Det var bara några sekunders tid för mig att ta bilderna så jag hann inte ställa in kameran rätt. Det var rätt mörkt och de rörde sig snabbt så jag hade behövt ha inställning med kortare tid men hann inte så det fick bli med automatik, alltså rätt otydligt. Nästa gång ska jag försöka snabba mig och filma istället.  
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då har några klarat sig och funnit sig till rätta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback