0 älgflugor igår torsdag!!

Jag har inte varit i skogen på flera veckor nu, inte sedan jag fick så många älgflugor. Det är så äckligt att hitta dem  överallt på kroppen, minst 30 stycken senast. Jag har väntat på att kylan ska decimera dem. Igår var vi ute på rådjursjakt med lille Seffrin och jag fick inte en enda älgfluga på mig. Så skönt, nu vågar jag gå ut i skogen igen. Det har  varit en saknad att inte kunna vara i skogen under så lång tid.
Lille Seffrin kanske fick upp en räv från början men kopplade i så fall över till get med två killingar, för dem såg Roland att han jagade på. De gick ut ut området och inget blev skjutet. Seffrin jagade bra i alla fall, nyanserar skallet när han är nära - långt ifrån, hörs långt och ger inte upp vid tapt, har bra sök. Vi är nöjda med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback