Samtidigt som jag filmade fasanerna igår, lite längre bort...!

Jag hade fullt schå med att fota och filma fasanerna igår så det dröjde en stund innan jag lyfte blicken och fick se det här samtidigt: Get och killing som mumsade på växterna i dikeskanten. Det är viltrika marker vi bor i.
 
Vi ser inte ofta älg, men rätt mycket rådjur. Beror kanske på några milda vintrar och på att vi  har duktiga unga jägare som håller efter räven  som annars tar killingarna. Det är god viltvård.  Nu är killingarna så stora att de är svåra att skilja från geten, men när de är så här nära varandra så är det möjligt. Det där vita partiet i bakänden är varningssignalen. När det är fara å färde så liksom fälls det ut, blir större och tydligare för att varna andra rådjur. Lite videofilm blev det på min facebook, men bara på killingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback