Linne o Lump i Laxå besökte jag

Jag åkte extra till Laxå i samband med Stockholmsbesöket,  för att gå på Linne o Lump, en second hand som jag brukar gilla. Den hade flyttat till nya lokaler sedan sist, lite mindre tror jag. Numera var sortimentet hårt nischat på  50 - 60-talsmöbler + tidstypisk inredning. I o för sig kul att gå runt och kolla men butiken var kanske roligare förr när det var mer textil och porslin också. Minns att jag fyndade tallrikar som inte går att köpa i vanliga affärer längre. Lite besviken var jag, men den som söker möbler från tiden blir säkert nöjd. Och man säljer mycket på nätet tror jag.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En period som ligger i tiden just nu skulle jag tro!

Svar: Verkar så. Fina saker av hög kvalitet.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback