Bill hoppar studsmatta i Vasaparken!

Vasaparken ligger rätt nära där barnbarn Bill o hans familj bor. Det brukar bli något besök där när jag är i Stockholm. Här finns gott om plats och allt lekmateriel man kan tänka sig, en del till utlåning. Studsmattorna i marknivå är suveräna, ingen kan skada sig vid hoppning och även små barn kan delta. Området runt om är något slags gummiasfalt som är rätt bra på sommaren men som nu kändes lite halkig.
 
Och det finns flera, i alla fall tre stycken på en rad. Många barn var här med sina föräldrar men det var inte trångt.  Stockholm är en fin parkstad, hoppas det får förbli så och att man inte bygger bostäder på den här marken.

Kommentarer
Postat av: znogge

Så roligt att få återse din mammas födelsehus. Jag promenerade själv till Banérgatan där min mammas faster bodde. Hon henne bodde jag ibland under mina Stockholmsbesök så det kändes lite nostalgiskt. Får nog bli ett återbesök under våren känner jag...

Svar: Det är fantastiskt att promenera i Stockholm! En fin stad som vi kan vara stolta över även om vi inte bor där.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback