Vägen upp till Umeå, till dotter-familjen!

Vi fick en fantastiskt vacker resa till Umeå för en vecka sedan. Höga kusten i strålande solsken!! Det har vi aldrig upplevt förut, andlöst fint. Och här är det ordentlig med  is! Vi var avundsjuka på alla spår av skidor och skoter.
Det finns en fördom i Sverige att de tättbefolkade områdena i söder och de stora städerna försörjer Norrland med bidrag! När man reser efter kusten och ser alla industrier som växt fram tack vare  skog, vattenkraft och mineraler så fattar man att Norrland skulle klara sig alldeles utmärkt på egen hand utan de fattigare  områdena i södra Sverige. 
 
Den här skidbacken fascinerar varje gång. Landningen måste rimligen vara på taket till en bensinstation ;- ))
Skuleberget tror jag att det heter. Gissar att det är klättrares paradis. Vi sms:ar till Robin varje gång. ;- )
 
 
Och här är min skräckupplevelse varje gång vi reser den här vägen: Höga kusten bron! Förr brukade jag börja blunda långt före. Men nu har jag kommit på att det värsta är att se oppåt, inte neråt. Så om jag fäller ner solskyddet och bara tittar på vägbanan så går det bra. ;- ))
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback