Kulturbageriet o kulturhuset i Umeå

Det här är så fint gjort i Umeå, man har bundit ihop kulturhuset det nybyggda med den gamla tegelbyggnaden bredvid med en innergård med glastak. Här ryms en supertrevlig lunchrestauran där vi åt med dotter Malin en dag. Den heter Kulturbageriet tror jag o man bakar mycket själva.
 
 
 
 
Här lunchar vi med dotter. Det var mysigt. På bilden ser både Malin o Roland allvarsamma ut men det var inget dystert samtal alls. Tyvärr funkade inte min kamera så det blev inte så många bilder att välja på
 
 På samma gård finns en fin restaurang och där bjöd vi Linus på lunch en annan dag. Det var meningen att gossarna skulle ha varit med också efter skolan men de fick influensa vår sista dag i Umeå och blev liggande hemma. Roligt att träffa Linus också, inte så ofta.
 
 Här finns också en suverän delikatessbutik. Vi letade renkött förstås. Ägarna är två tvillingar och de berättade att de tar renkött vid slakten från en speciell same som leverar bra kött. Vi köpte en del rökt med hem. Det är roligt att resa till Umeå, mest för att träffa barn och barnbarn och deras släktingar förstås, men också för att det är en stad att trivas i som besökare.
 
 Det blir mer bilder från Umeå och från Hambo i morgon senast

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Det var kul att se möte bilder från Umeå. Jag ser gärna fler.

Ha det så gott, och kram från mig

Svar: Gissar att du har varit där! ;- )
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback