Ingefära varje dag!

Jag går på såna här hälsotrender,  lite lättlurad och blåögd.  Så jag tar alltså en äggkopp full med ingefärablandning  varje dag och langar en till gubben också. ;- ))
 
Idag har jag fixat veckans ranson. Så här gör jag:
Kokar upp drygt en halv liter vatten, låter det svalna lite för jag har läst att ingefäran inte ska utsättas för varmare än 60 grader, men det kan vara fel förstås. Borstar och skalar ingefäran till del  och river den. Lägger den  i vattnet och blandningen får får stå en till två timmar.  Silar bort ingefäran, blandar en halv deciliter l honung i och saften av en citron. Sen tappar jag upp på flaska. Den förvarar jag i kylskåpet och den räcker någon vecka till oss två. Honungen jag köper är närproducerad, just den här är från Åmål, Sjöbyn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback