Västergötlands museums utställning: Vad är fult?

Vi passade på att kolla in på utställningarna i Västergötlands museum när vi var på hundutställningen i Skara. Museet ligger precis vid den plats där hundutställningen var.
En utställning som lockade fram fniss hade som tema frågeställningen: Vad är fult. En hel del bidrag från privatpersoner hade lämnats in som förslag på vad som är fult. Men det går ju alltid att diskutera och det gjorde besökarna kunde vi höra runt oss.
 
De här flaskförvaringarna tog nog priset hos för allra fulast.
 
Att lägga den här varm på magen skulle bota PMS (?).
 
Boratbyxorna där är ju också rätt vidriga. Att den där pastellfärgade tröjan hängde med är lite pinsamt. Jag tror att jag har ägt en sån! ;- )) Men det var i så fall 40 år sedan och kan väl vara preskriberat vid det här laget.
 
Det var två utställningar till och de skriver jag om senare.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tror faktiskt att jag har haft en sådan tröja jag med! Då var den riktigt inne och ansågs mycket snygg. Som med allt ligger det i betraktarens ögon...

Postat av: FREEDOMtravel

Kul tema! Ja vad är fult? Där råder nog delade meningar, och så ändrar man sig ju beroende på mode och trender... ;)

2016-06-21 @ 11:27:49
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback