Tränat på midsommaräting o firat sommarlov!

Det gjorde vi igår kväll fredag tillsammans med vännen J. Och det blev också ett firande av att mitt sommarlov börjar nu. Det var länge sedan vi träffade J.  och det fanns massor att prata om. Midsommarmat blev det med sill och färsk potatis, tonfisk till mig, egen sallad och dill och gräslök. Ja o gräddfil förstås. Vi som inte skulle köra bil kunde testa närproducerad snaps från Nordmarkens bränneri i Holmedal. Den är så god att till och med jag kan dricka lite, i alla fall ett halvt glas. Annars nobbar jag snaps för jag tycker smaken är för arg. Men den här är mild i smaken som Svendborg Gylden.
 
Jag önskar alla andra i skolan, kollegor och elever ett riktigt skönt sommarlov med massor av sol och värme och lata dagar för återhämtning! Vi  ses igen nästa läsår, då jag siktar på  att jobba 40 % = två dagar i veckan, måndag och onsdag.

Kommentarer
Postat av: harnäsgubben

SKÅl på Er!

2016-06-19 @ 00:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback