En orkidé blommar om hos mig!!!

Det har bara inte hänt förut att en orkidé har blommat om hos mig. Jag köper ju eller får dem när de blommar. Sen slutar de blomma och jag gillar ju bladverket så jag kan fuska och köra ner  tygorkidéer i krukorna så det ska se ut som om de blommar. Men plötsligt så blommar en orkidé om på riktigt. Den har stått här i flera år och jag har ingan aning om hur den kom till huset och inte har den fått någon särskild behandling. Precis som alla andra krukväxter i vårt hus så får den ibland inget vatten på någon tid och måste liksom sloka lite innan jag upptäcker deras nöd. Så jag kan inte ta åt mig äran av denna plötsliga blomning. Så här fin är den i alla fall nu!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Här blommar alltid orkidéerna om. Den enda blomma jag egentligen är bra på :D

Svar: Har du något knep? ;- )
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback