En fantastiskt fin dag i Vasaparken ...

... fick vi vid vårt stockholmsbesök! Bill-familjen bor ju rätt nära parken och den bjuder på massor för barnfamiljer
Det finns åkbackar i olika svårighetsgrad från för de allra minsta barnen till de större som vill ha nåt mer våghalsigt. Och parkpersonal finns på plats som lånar ut pulkor och hjälmar och klubbor och vad man nu vill ha
Kasta snöboll kan man göra också
Och promenera med lillasyster.
Inbyggd studsmatta som funkar hela året och som är helt ofarlig, man kan inte ramla ner från den.
Den här pulkabacken är längre och brantare än som syns på bilden. Och där borta är konstfrusen jättestor isplan
Plötsligt ropades ut att alla måste gå av planen för  ismaskinen skulle göra sitt. Bill kollade intresserat på den med farfar tryggt i handen.
 
 
Det finns hela tiden en eld igång för den som vill värma sig eller grilla korv eller nåt. Stockholm är en barnvänlig stad! I det lilla röda huset här bakom finns toa, värmestuga, plåster och möjlighet att sitta en stund och äta medhavt.
 

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Innan jag träffade Peter bodde jag mycket nära Vasaparken (St Eriksgatan) så jag har spenderat mycket tid där. En gång firade jag födelsedag med picknick där och en annan gång nyårsafton när en kompis bodde i ett litet hus med rivningskontrakt inne i parken. En gång såg jag Astrid Lindgren där när hon promenerade runt! Roligt att du upplever Stockholm som en barnvänlig stad!

Svar: Innan vi fick barnbarn boende inne i Stockholm så var jag förstås full av fördomar om det som en barnfientlig stad, men jag har ändrat mig. Det finns massor av barnvänligt, från den här fantastiska parken till alla museernas barnarrangemang
Inga Magnusson

Postat av: Znogge

Vilket trevligt område för såväl stora som små!

2016-01-06 @ 11:47:20
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback