Noll mysfaktor ...

... var det idag på Seffrinpromenaden. Jag lyckades gå ut när det blåste och regnade som mest. Så här såg sjön ut idag. Det är is på men gissar att den är osäker och skruttig. Vi såg inga metare i alla fall.
 
För övrigt så blev det som jag trodde med lite småstädning, tvätt o liknande. Maten var lite planerad. Lunchen med pytt i panna på pepparrotsälgköttet var inte märkvärdig. Bara att jag gillar tanken på hur mycket mat kokt älgkött ger. Först buljong till soppa efter koket, sen smakrikt kött till kokt potatis och pepparrotssås. Sen till slut någon dag senare pytt i panna på köttrester.
 
Jag klurade på en sparrissoppa till kvällsmat. Det har jag längtat efter ett tag. Frampå vårkanten brukar vi få vit sparris med tyska gäster / vänner men nu har vi ingen, det är för tidigt. Men hur soppan blev kommer i ett inlägg lite senare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback