Hängt tvätt ute.

Det torkade inte så bra, men de här stora otympliga gardinerna blev åtminstone släta nog för att jag ska slippa stryka eller mangla dem. Och så luktar det gott av tvätt som hängt ute. De fick  eftertorka i tvättstugan. Minns hur min mamma alltid hängde ut tvätten på vintern när jag var barn och det oavsett hur kallt det var. Den kunde hamna på logen om det snöade. Sen in i köksvärmen med de stela frysta sjoken och hon hängde upp  i flera lager på streck ovanför vedspisen som eldades riktigt varm. Visst torkade det till slut.
 
Apropå så har det blivit färre träd att spänna tvättlinorna mellan nu efter avverkningen på tomten. Men en halvtorr enbuske fick göra tjänst. Jag strävar emot tanken på torkvinda. Tycker att det är så fult, medan tvätt som fladdrar på streck för vinden är vackert! ;- ). Ja, ungefär så!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag tyckte som du tidigare men har insett hur praktisk torkvindan är. I bland får man offra sig ;-)

Svar: Jag kanske landar med en vinda till slut, men än så länge det finns träd blir det streck! ;-)
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback