Fyra sjöar passerade jag på hemväg ...

... från jobbet igår eftermiddag. Och alla erbjöd ett sprakande fyrverkeri för solen var på väg ner. Alla bilderna har naturliga färger, som dom var, inget photoshop.
 Först ut var sjön Västra Silen i Årjäng. Till vänster skymtar Årjängs såg och  på åsen vindkraftparken.
 
Sen Järnsjön vid Sandaholms camping och restaurang. Byggnaden här är verandan på restaurangen.
 
Här är också Järnsjön och Sanda, vid parkeringen, framför Vattentornet.
 
Här också Järnsjön Sanda, vid badplatsen
 
Också från badplatsen vid E 18
 
Strax före Svensbyn stannade jag vid en busshållplats och tog den här bilden på Svensbysjön, en liten idyll vid Svensbyn och bort till Karlsfors.
 
Sist men inte minst, vår sjö Östra Silen vid Signebybryggan. Isen har lagt sig i Tobyviken men det är öppet längre ut.
 
Det var de fyra sjöar som jag passerade igår  på hemväg. Jag är glad att bo här i en bygd som bjuder så mycket skönhet,  alldeles gratis och utan mänsklig ansträngning. Den bara finns där plötsligt att njuta av.
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilka vackra vyer du passerar på din väg hem!

2016-12-06 @ 10:26:57
Postat av: Jessica Högberg

Oj så vackert!

Postat av: Veiken

Det är magiskt just nu med alla fantastiska färger på himlen när solen går ner. Det var likadant här. Jag såg det på långt håll.

2016-12-06 @ 18:12:48
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback