Präktigheten står som spön i backen!

Både jag och Rut har varit flitiga inomhus medan regnet smattrat på taket. Jag har kokat hallonsylt, förvällt och fryst in gårdagens svampskörd, tvättat, strukit och gjort en del jobb vid datorn. Numera jobbar jag bara två dagar i veckan på skolan men har ändå fullt sjå hemma de tre lediga vardagarna. Begriper inte hur jag någonsin har haft tid att jobba heltid! ;- ))   För att inte tala om den tiden då tre små barn krävde sitt!!!. En eloge till alla heltidsarbetande föräldrar, hur hinner ni??? Ni har min respekt!
 
Rut har gjort sitt idag,  plikttroget krupit  under möbler och skohyllor. Det blir rent och fint,  till o med i hörnen eftersom hon är lite kantig. ;- ) Hon är programmerad till kl halv ett på torsdagar, det räcker.
 
Dagens viltrapport: Get och två killingar sågs under kvällens långpromenad, den ensamma skruttiga rådjursgeten var bakom vårt hus igen. Inga fästingar ;- ))
 
Rolands dagar går i höns! Inte tama men vilda! Skogshöns och fälthöns. Det här kan bli spännande!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ja, hur hann man arbeta heltid när man hade tre små barn? Det övergår mitt förstånd. Men på något vis så gick det ändå!

Svar: Ja visst är det knepigt!¨Man förstår inte!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback