I skogen med valpen igår kväll.

Jag gick med valpen i skogen igår kväll,  men han är för snabb för att fånga på bild. ;- )) Detta blev skörden som jag o Roland bärgade tillsammans. Stora och  fina kantareller var det, lättrensade, två påsar blev det förvällda och frysta.
 
Viltobservationer igår :
Tre rådjur på förmiddagen (för långt håll för att se vad, kan ha varit get, killing och bock som jag såg igår. De hoppade över vägen från Prästeparken till Bastehage).
1 rådjur såg jag senare på kvällen precis bredvid vårt hus, såg ej vad det var, för mörkt
Två tranor på Smörhôlera
Sex duvor på dito
Inga kråkor
Två tornfalkar
Två ormvråkar över hägnet på förmiddagen.
 
Bilden under är väl ingen viltobs men väl obs av ett väldigt tydligt viltspår. En kaxig råbock har markerat revir genom att gno på två små träd alldeles bredvid varandra, han har dessutom rivit upp marken framför och förmodligen urinerat där. På just de här träden finns även gamla revirmarkeringar men den senaste var alldeles ny. Gick förbi den här platsen mitt i skogen igår.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback