I skogen en timme igår kväll ...

... med valpen och taxen blev det. Vi är himla tråkiga typer, samma procedur kväll efter kväll. Men vi som gillar skogen och hundarna har inte tråkigt. Det blir nya platser varje gång och nya reaktioner.  Ljungen börjar blomma vackert. Jag vågar ändå inte ta med hem. Min mamma gjorde aldrig det för hon trodde på att någon i huset skulle dö om man tog in ljung. Så jag avstår, kollar på den i skogen istället.
Dålig kameraföring har jag, Rör på den och då blir bilden så här på Roland o hundarna.
En timme ungefär gick vi och en enda älgspillning såg vi. Och det är alltså nya marker varje gång, inte samma skithög!
Fortfarande inte så mycket svamp, bara några här och där. Inga riktiga ställen. Men det räcker väl till ett par påsar, de är rensade och förvällda men inte frysta än.
 
Snabbvända till Karlstad blir det idag. På morgonen borde jag hinna göra i ordning bilderna från gårdagens tur till Fengersfors och Not Quite. De kommer här på bloggen i morgon under dagen i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Allt är bättre än inget! Men så är det inte lika mycket svamp som det är frukt i år. Fast svampen kräver kanske annan väderlek...

Svar: Kanske lite för torrt för svampen, fast det har ju, som du skriver, frukt och bär gillat.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback