Blommor runt huset just nu!

 
 
Det är ingen överdådig blomning runt huset just nu, det kommer inte förrän kärleksörten går igång. Men några strävar på och lyser upp.
 
Här ovan är den som min mamma kallade duvan i arken, men jag är osäker på det rätta namnet. Minns att mamma visade mig hur duvan gömde sig inne i "arken" och man kunde se den om man böjde lite på blomman. Nostalgi! Den följde med från Bäck förstås.
 
Clematisen blommar snällt och klänger omkring i en tuja.
 
Kroll-lilja tror jag att den heter, men minns inte riktigt. Också en invandrare från mitt barndomshem i Bäck. Nej ser nu att den heter tigerlilja och inget annat men den är lik kroll-lilja.
 
Ölandstok har vi lite här och där. Den har blommat rikligt i år och flera gånger. En tacksam växt, har inga krav på omvårdnad heller, klarar sig bra i torka och i näringsfattigdom.
 Till skogen med valpen blir det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback