...och dom är snälla!!!

Jag studsar och blir glad när jag läser de orden. De kommer från Eva Hamilton i samband med att hon tackat ja till att bli styrelseordförande i Nexiko (f.d. Mexiko Media). Det är tv-produktionsbolaget som son Markus jobbar i, ägt av Filip och Fredrik, Lars Beckung och Micke Svensson. Eva är drömvärvningen till styrelseordförandeposten, med god renommé och lång erfarenhet av både livet (61 år!) och tv, och det  passar bra nu när nu bolaget ska expandera med en ny avdelning.
 
Jag blir så glad när jag läser att Eva H tackat ja till erbjudandet bl.a. för att de som hon  får arbeta ihop med är "snälla" (förutom att hon anser att de  är extremt proffsiga, roliga och står för bra saker) och det är folk hon känner sedan tidigare, så hon vet. Jag tycker mycket om gammaldags hederlig snällhet. Lite omodernt kanske. Och ovanligt att ha som motiv till uppdragsaccept! Men Eva är så stor i branschen att hon kan kosta på sig att vara helt ärlig förmodar jag.
 
Kanske är det så att folk som står bakom "Vänligen Lars Lerin" och "Andra sidan Köping" är snälla och inkännande. Kanske är det just det som är deras styrka i tv-görandet, snällhet och omtanke och vardagsvänlighet i en annars hård värld?
 
Det står om detta bl.a. i Dagens media och Resumé:
 
http://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/eva-hamilton-till-nexiko-6538597
 
http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/04/07/tunga-varvningen-eva-hamilton-blir-ordforande-i-filip--fredriks-bolag/
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Verkligen ovanligt idag att höra den beskrivningen. Snällheten är kanske inte utdöd trots allt?

Svar: Hoppas snällhet får överleva och få en ny tid!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback