Igen då - fast värre!

Det har regnat igen ordentligt i natt och på morgonen idag torsdag. Översvämning på vår väg. Bäcken som ska rinna lugnt och stilla i ett rör under vägen forsar nu över den istället. Än så länge finns det väg kvar  är den farbar men regnet håller på och ska enligt yr.no  fortsätta ett tag till! Enligt rapport ska det vara ännu värre neråt Gyltenäs. Håller med lille  Bill: "STÄNG AV  REGNET"!
 
Jag ska hålla mig inne idag ledig dag, har tinat upp kött för rolig matlagning. Gubben ska på möte i Karlstad och serva en båt på vägen.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Här har det också regnat inatt men säkert inte lika mycket som på andra ställen
jobbigt med dessa hårda regnväder som ställer till det
det verkar bli allt vanligare med rikligare regn och översvämmningar här i Sverige nu också

Postat av: Znogge

Ja, tänk om man kunde göra det! Här började det regna precis när jag skulle ut med hundarna. Miss i planeringen ;-)

2015-09-17 @ 17:38:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Veiken

Jag håller med. Vem har hand om kranen däruppe? Det påminner om min son när han sa: Jaja,blåset! Det hade behövts här idag! :)

2015-09-17 @ 20:11:30
URL: http://veiken.se
Postat av: Marie

Ni har verkligen haft otur med regnet. Vi har också haft en del regn men inte i den omfattningen. Här är det allmänt pölande, precis som de brukar vara på hösten.

2015-09-19 @ 08:49:52
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback