Äntligen till skogen!

I ett par veckor har jag varit rejält förkyld och inte orkat med några promenader i skogen. Skogsabstinensen har varit svår. Men igår kändes det äntligen helt ok så det blev en tur med svampkniv, gubbe och Hej-hunden. Det är mycket vatten i skogen efter allt regnande senaste tiden.
Hej är väldigt fokuserad på att leta  vittring efter hare när han kommer ut. Han sökte ivrigt men lyckades inte hitta något.
Svamp fanns i massor. Kändes nästan lite snöpligt att det inte blev mer av rask promenad med bara 10 - 15 meter mellan varje svampställe. Stora och fina är kantarellerna  också, har verkligen hämtat sig med regnet. Vi fick med oss ett kilo var hem o det är ovanligt mycket.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till lyckad plockning!

Postat av: Inger Maryissa

Men så jobbigt att du varit förkyld i ett par veckor...
trist att förkylningar börjar härja redan
kan tänka mig det var skönt att du orkade ta en promenad men vovven Hej
och härligt med svampen ni hittade

Svar: Jag saknar talang för att hålla mig stilla så det har varit en lång pärs. Kanske är det så att vanliga luftrörsinfektioner blir mer långvariga när man är äldre.
Inga Magnusson

2015-09-21 @ 19:21:31
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback