Mitt i älgjakten kl 13.30 onsdag!

 
Hade precis satt mig ner i godan ro på altanen för att njuta av lunch i det gassande solskenet och den goda värmen i lä (tack Irene och herr Friberg!) vid glasväggen.  Då ringde Roland och berättade att jag skulle komma att befinna mig i älgjakten ett tag under eftermiddagen.
Och det stämde ju. Direkt så kom en massa bilar och det här gänget älgjägare vandrande förbi mig  för att ställa ut här på Liane och upp mot tjärnen.
Så nu har jag skyttar på pass på bägge sidor om huset och hoppas förstås att få höra en hund + älg snart som ackompanjerar min lunch med ståndskall eller gångstånd! .  För detta är hundgänget.
 
Uppdaterat: Jag hann inte skriva färdigt detta förrän Roland sms:ar att Filip skjutit en kalv här uppe nordväst om Blåsåsen! Och det var för Johans hund. Jag utgår ifrån att det handlar om Filip i Korsbyn, en av de allra yngsta jägarna ;-)
 
Folkdrevet håller till på Spelemansåsen i Eskedalen.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Där sitter du väl säkert i alla fall ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback