Hickade till ....

... gjorde jag när jag fick det här brevet! ;- ) Kändes lite som att stå på gravens rand, A-kassan tackar mig för mitt drygt 40-åriga medlemskap! Och jag får väl vara glad att jag under så lång tid har kunnat bidra till att arbetslösa lärare har fått sin försörjning. Fast det kan inte ha varit så många egentligen. Det måste ha varit en lönsam verksamhet att driva A-kassa för lärare om man ska se krasst på det hela. Jag har, i likhet med de flesta av mina kollegor, aldrig varit arbetslös och aldrig behövt utnyttja A-kassan.
 
 Nu kan jag alltså inte bli arbetslös längre, jag kan bli pensionär.  Men jag kommer att jobba vidare ett tag till på 60 procent så länge hälsan och arbetslusten hänger i. Det är roligt att jobba.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback