Fönsterputs varje dag den här veckan!

Fönsterputsen är ett projekt  i  huset som vi bor i. Det byggdes 1977, vilket innebär att vi har putsning inte bara på utsidan och insidan utan också mellan. Det är dessutom spröjsar på det yttersta fönsterglaset, genomgående, inte löstagbara. Och många fönster är det, har inte räknat men jag gör som vanligt några per dag nu under älglovsveckan.  Ska försöka orka med källarfönstren också.  Kärchern är en suverän hjälp till de stora glasytorna, fast på spröjsfönstren funkar den inte, de får jag ta för hand. Tack snälla Irene för lånet av laddningssladden! Jag hade lyckats slarva bort vår. Antagligen är det som Irene säger att den liknar andra laddningskablar och kan bli förväxlad, man tror inte att den hör till fönsterputsaren. Jag var den tredje i ordningen som hon lånade ut sin laddare till! ;- )

Kommentarer
Postat av: Hannele på Hisingen

väldans... maken slipper jobba så mycket.

Svar: Min make befattar sig inte med detta, han gör annat istället.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback