Vi var med och åt julbord på Ikea idag på premiären!

Mycket smarrigt var med.
 
Isterband är från början en småländsk läckerhet, en rökt korv. Här är korvarna ganska små, lite större än prinskorvar. Det fick med beröm godkänt.
Kroppkaka åt inte jag men Roland och de var godkända, men långt ifrån de han brukade få av min mamma. Under en period så åt han middag hemma hos henne en gång i veckan och kunde då beställa vad han ville ha. Ibland blev det suveräna kroppkakor gjorda med fläsk inuti. De här har köttfärs.
Här är sillarna
Ett bord med kallt och ett bord med varmt. Förutom det jag visat bild på fanns allt tänkbart med som hör till ett julbord.
Desserterna var Ris a la Malta och så ostkaka.
Absolut prisvärt är det.
Fast Roland kom ihåg några saker som var med förra året men som fattades nu. Hur han kan minnas enstaka maträtter från ett julbord för ett år sedan begriper inte jag. Det var nåt med revbenspjäll med ben.
 
En av Ikeajulbordets största entusiaster var där; S från Årjäng.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag är inte så förtjust i julmat men har förstått att det är prisvärt, bra och uppskattat :D

Svar: Jag är inte heller någon julmatsätare egentligen, men mitt lilla urval var bra. ( Jag åt ingen sill, ingen Jansson, ingen korv och inget med gluten! ;- ) )
Inga Magnusson

Postat av: Hanneles bokparadis

Isterband är gott.

2015-11-21 @ 08:12:35
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback