Tallrikar till blå duk ...

 
... kollade jag på idag. Jag var på Cervera, Mansion, Åhlens, COOP, Ica, Gengåvan, Hemslöjden, Ikea och något mer ställe. Detta var vad jag hittade som klockrent skulle passa på blå duk. Ok, de är snygga men känns väldigt gamla och bekanta. Hade varit roligt med något nytt. Annars var det rejäl rabatt på allt Rörstrands tallrikar så jag borde väl ha slagit till. Men jag är för tveksam. Ostindia ovan har dekor i mitten och att ha bilder i maten tycker jag kanske man kan slippa. Hade tveklöst köpt den om det bara varit dekor runt.
Sundborn har ju inget i mitten men är inte hundra ändå. Får fundera och leta lite till. Borde kunna finnas på second hand, bara de inte är slitna och kantstötta eller missfärgade. Jag letar vidare.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det tål att tänka på. Vi har valt två helt vita serviser för att kunna matcha med olika dukar och servetter. Kaffeserviserna dock har blommönster. Hoppas du hittar vad du söker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback