Näh... nu går det inte längre!

Den där höga palmen försöker växa genom taket nu och har fått stanna kvar i huset alldeles för länge. Skälen är förstås nostalgi.  När yngste sonen flyttade till USA första gången så var vi Norrköping och hjälpte honom att röja ur lägenheten. Den här palmen tog vi med hem hit och den var inte alls så stor då. Sen har den blivit kvar för jag minns det där tillfället så väl. Vi såg "Grabben i graven bredvid" och gillade den skarpt. Märker att vi ibland citerar roliga repliker ur den filmen. Det var naturligtvis sorgligt och oroligt att se yngsta barnet flytta tvärs över Atlanten. Han blev kvar där i sju år om jag räknat rätt. Sen blev det 5 år i Stockholm och nu ett par i Seattle. så palmen är minst 15 - 20 år. Nu kapar vi den i alla fall och slänger ut det mesta, men behåller roten och någon decimeter för att se om den kommer igen. Vem vet!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Minnen i all ära men när de håller på att växa igenom taket då är det dags för åtgärd ;-)

Postat av: gunilla lundin

Hej Inga!
Jag läser alltid din kolumn med glädje och stor behållning. Jag hade nog satt palmens topp i vatten för nya rötter.

Svar: Så långt tänkte jag aldrig förstås! Kanske hade varit en bättre idé, men den är rätt skrymmande.
Inga Magnusson

2015-11-21 @ 16:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback