Ledig dag!

Ledig idag! Det känns alltid som extrem lyx att vara ledig från jobbet en vardag, kunna ta sovmorgon! ;- ) Men numera behöver jag det. Jag skulle inte orka jobba heltid längre, bara att erkänna, även om mitt jobb är väldigt roligt.
 
Det blir lite förberedelse för att ta emot Åhlstigens Li  som ska paras med vår hamiltonstövare Jazz. Hon kommer hit, inte med sin ägare, men med sin uppfödare Göran Fastén  Åhlstigens kennel i Insjön. De stannar över till i morgon, så  det kan  bli  ett par parningstillfällen. Jag ska göra iordning  hundmat för några dagar åt kräsne dunkern Hej och  middagsmat åt oss tvåbenta. Men jag hoppas hinna läsa lite mellan varven också. Just nu håller jag på med "Alma på Mårbacka" skriven av Matts Nilsson. Alma var  Matts mamma och hon jobbade hos Selma på Mårbacka. Det är en intressant och välskriven skildring av vardagslivet på herrgården när Selma levde. Boken finns att köpa på Värmlands museum. Matts gick bort för inte så länge sedan, alldeles för tidigt. Han har lagt ner ett fint arbete på att vårda minnena efter Selma i sin hembygd Östra Ämtervik och i Sverige.
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Hoppas att de unga tu fattar tycke för varandra ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback