Ville inte se Vasaloppet!

Ville verkligen inte det. Tror att jag saknar den tävlingsinstinkt som kan göra det intressant. Jag finner det bara långtråkigt. Gubben såg förstås och jag kollade ibland bara  för att tycka synd om åkarna som plaskade omkring i vattenpölar. ;-)
 
Och jag vill inte gå ut med tax när det blåser snålblåst.
 
Ägnade istället  dagen åt att sanera hundarnas platser inne, 6 stycken, två var åt Seffrin, Hej och Jazz. Tvättat i maskin, torkat ur osv. Bra jobb för trist innedag. Fast jag gottar mig i väderrapporten som visar en stor sol här minst en vecka framåt med början i morgon måndag.
Nu ska jag kasta mig över stryktvätten och lägga undan vinterkläderna. Roland är redig och cyklar med hundarna.
I kväll blir det rester från igår; rökt rådjur och potatisgratäng. Det kan man stå ut med. ;-) Pannacottan tog slut.
 
Senare idag skriver ska jag visa bild på nya högstadieskolan och den gamla och fundera lite över det.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag hoppade över att titta på Vasaloppet. Är inte så intresserad av denna tävling...

Postat av: Annika

Oj vilken nyttodag du har haft idag. Själv blev det premiär sittning i solstolen. Men det är ju inte riktigt kväller än så nån nytta ska jag nog hinna med (kanske).
kram

2015-03-08 @ 18:50:50
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Veiken

Jag gillar att titta på skidor, men Vasaloppet tar alldeles för lång tid. Jag orkar inte hela sträckan! ;)

2015-03-09 @ 00:56:01
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback