GÄSENE OST - gjord på svensk mjölk!!!

Nu har Rickard på Ica Sillerud fått hem massor av Gäsene ostar! Detta är i princip den enda osten som är gjord på mjölk från svenska kor. Annars så är det oftast dansk eller tysk mjölk som osten framställs av. Men Gäsene gör ost på svensk mjölk och det har man gjort länge. Nu har Rikard tagit hem ett antal av den här fina osten. Jag köpte Port Salut och hushållsost igår. Och den Port Salut-osten var den bästa jag någonsin ätit! Jättegod! Påskosten köpte jag förstås, den är vaxad och håller sig till juni 2015. Den har vi inte öppnat än men jag köpte den nu för jag ville vara säker att få en med. Köper nog någon mer och lägger på lager nu när Gäsene -ost finns så nära tillgänglig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback